קורס מורים ליוגה

באישור ארגון מורי היוגה בישראל

קורס דו שנתי 

הקורס במפגשיו המעשיים, בסדנאות לימוד, ובלימודי אונליין, מפתח אצל המשתתף תפיסות של מורה ליוגה, תוך מיקוד של שמירה על בריאות היוגיסטים, ופיתוח יכולתם התפקודית ככלל, בחיים, וביוגה  בפרט, לאורך כל החיים.

מטרות הקורס:

  1. לימוד תנוחות היוגה ואימון בהן.
  2. טכניקה של ביצוע תרגילי יוגה.
  3. לימוד, שיטות הוראה ומיומנויות הוראה בכלל וביוגה בפרט
  4. ארגון וניהול פעילות היוגה בקבוצות ובאירועים שונים.
  5. הקנית  ידע ויכולת בביצוע תנוחות היוגה
  6. הקנית ידע ויכולת בפראנאימה – תרגילי נשימה יוגים
  7. הקנית ידע בישיבה שקטה ובמדיטציה
  8. התעמקות בעקרונות הבסיסים : תודעה שקטה, התמקדות באמצעות כוונה, השתרשות , חיבור, נשימה   והתארכות
  9. הקנית ידע בטכניקות ניקוי
  10. הקנית ידע ויכולת בטכניקות ריכוז והרפיה
  11. הקנית ידע בטקסטים יוגים קלאסיים
  12. הקנית יכולת דידקטית להוראת הטכניקות של היוגה

בסוף שנה א' יקבלו הבוגרים תעודת מדריך יוגה.

בסוף שנה ב' יקבלו הבוגרים תעודת מורה ליוגה. שנה ב' תיפתח בכפוף למספר הסטודנטים.

 תנאי קבלה:

  1. הכשרה מוקדמת ביוגה, שתי שנות תרגול , לכל הפחות, של יוגה בסטודיו, בהדרכת מורה ליוגה
  2. ראיון קבלה

חובות התלמיד ודרישות הקורס לקבלת הסמכה:

  1. השתתפות פעילה בשיעורים ונוכחות של 80% לכול הפחות, בכל נושא לימודים.
  2. השתתפות במבחנים תינתן לתלמידים שעמדו בדרישות הנוכחות בכל נושא לימוד.
  3. השתתפות בכל המבחנים, המעשיים והעיוניים על כל נושא לימודי בקורס, ומעבר בציון של 70 לפחות של כל מבחן מעשי, ובציון של 60 לפחות כל מבחן עיוני.
  4. הגשת כל עבודות בשנת לימודים, בהתאם להוראות וההנחיות שניתנות, ומעבר בציון של 70 לכל הפחות.
  5. השתתפות ומעבר של מבחן בהוראת יוגה מול קבוצת תלמידי הכיתה, ומעבר בציון של 70 לכל הפחות.
  6. התנהגות בהתאם למצופה מתלמיד במהלך לימודים המכשירים הוראה ככלל, וביוגה בפרט.
  7. השתתפות בשני סדנאות בהיקף של שלושה ימים מרוכזים בשנה הראשונה ובשנה השניה.
  8. הצגת תעודת מגיש עזרה ראשונה תקפה, המעידה על השלמת קורס בהיקף של 28 שעות לימוד.
    המכללה נותנת לסטודנטים אפשרות אחת בלבד להשתתף בקורס עזרה ראשונה חינם במועדים ומיקומים שיקבעו ע"י המכללה.

צוות ההוראה:

ענת כוכבי  – מורה את קורס המורים

לומדת, מתאמנת, מלמדת  יוגה. בשנת 1992 פגשתי לראשונה את היוגה בסדנת סופ"ש  של שיוונאנדה יוגה. הייתה זו אהבה ממבט ראשון. התחושה הייתה חזרה הביתה. למקום  שאפשר להתחבר , להרגיש, להיות ,לחיות, להתרווח לקשב אחר לבנות תכנים, מציאות חדשה. ביטחון וחיזוק  גופני ופיזי, לפתח אהבה עצמית עם לקחת אחריות  אמתית.  דרך לחקר האמת. בשנת 1994  נסעתי  לבאמס  לאשראם של שיוונדה  יוגה לקורס מורים. לאחר שנתיים המשכתי  לקורס  המשך  באשראם  בבאמאס מאסטר של שיונאנדה יוגה.

בשנת 1997 למדתי קורס מורים "ויני יוגה" אצל רחל זוברג במכון וינגיט בשנת 1998 למדתי  הקורס המורים  אצל אורית סן גופטה   ויג'נאנה יוגה . בבית ספר להשתלמויות במכון וינגיט.  בשנים 2007 עד2013 שמשתי  כעוזרת בקורס מורים בכירים במכללת וינגייט, של נגה ברקאי. בשנת 2015  עד 17 20 התנדבתי  בוועד המנהל של ארגון מורי היוגה.

אני נמצאת יחד בדרך עם תלמידים  מעל 20 שנה ומאמינה שיוגה היא דרך חיים , מקור לאהבה ואיחוד.

להלי ארליך – טקסטים

להלי ארליך. ילידת 1984, מורה בכירה לויג׳נאנה יוגה מלמדת שיעורי יוגה בתל אביב, קורסים וסדנאות אודות הפילוסופיה של היוגה למורים ומתרגלים ותיקים בכל הארץ. בוגרת החוג ללימודי הודו ומזרח אסיה באוניברסיטה העברית שם התמחתה בטקסטים ההינדים הקלאסיים וכן בשפות סנסקריט, סינית והינדי. בוגרת קורס מורים תלת שנתי בווינגייט לויג׳נאנה יוגה בהנחייתה של אורית סן-גופטה, וכן 5 שנות השתלמות עם אורית במדיטציה, תרגילי נשימה, תנוחות היוגה ולימוד טקסטים. סמנכ״לית התוכן של אתר האינטרנט yoga now  פלטפורמה לשיעורי יוגה, מדיטציה ופילאטיאס אונליין.

אלפוס טרשל – תאי יוגה חיבור היוגה לאנטומיה

יליד צרפת, חי כשליש מחייו במזרח הרחוק, חלק מתקופה זו שהה במנזר בודהיסטי. אלפונס למד ורכש ניסיון וידע באומניות לחימה ויוגה – מהמאסטרים הגדולים ותחת הדרכתם האישית. מתוך התבוננות מעמיקה אל הגוף והנפש, החל ללמוד ולחקור את עולם הרפואה המסורתית במזרח. אלפונס החל לשלב את היוגה עם העיסויים התאילנדים כדרך של טיפול באנשים. התנסותו רבת השנים הפכה אותו לאחד המרצים המרתקים ולמורה מבוקש בארץ ובעולם. אלפונס מנהל יחד עם חלי את מרכז סיאם, כתב את הספר “תאי יוגה תרפי”.

 כרמית שגב – מיינדפולנס

במסגרת עבודתי כעו"ס עבדתי בשירותי הרווחה בנתניה, בפנימיית "עלומים" (במסגרת תפקידי בפנימייה הדרכתי סטודנטים לקידום נוער) ובמרכז אבחון דינאמי בפיקוחה של הוועדה הבין משרדית. מתרגלת, מלמדת ולומדת יוגה, דהרמה ומדיטציה משנת 1997. סיימתי קורס למורים בכירים לויג'נאנה יוגה בשנת 2001 בהדרכתה של אורית סן גופטה. בוגרת התכנית "שפת הקשב" לטיפוח מיומנויות קשב לילדים בהנחייתה של הגב' שימי לוי. מוסמכת להוראת מיינדפולנס בגישת MBSR  מטעם מכון מודע למיינדפולנס הבינתחומי הרצליה. מנחה קבוצות מיינדפולנס לילדים, לנוער ולמבוגרים, מנחה השתלמויות מיינדפולנס ליישום מיומנויות הקשב בתהליכי הוראה ולמידה למורים.ות, ליועצים.ות ולמנהלים.ות בבתי ספר. עם ניסיון בהנחיית קבוצות תרגול בכלא "אופק" ובחלופת מעצר של חסות הנוער, נשים מכורות .

יעל יצחק-עידן

 מלמדת יוגה משנת 1998. מנהלת את מרכז נווה שאנן ליוגה בשיתוף עם ליאורה עמיחי. דוקטור לפילוסופיה. התמקדתי בחקר שלמות התודעה בהגותם של הרמב"ם ושפינוזה ובתנאים לנסות להגיע למימוש השלמות התודעתית. החל מ2008 פיתחתי והנחתי עם ד"ר אפרת הברון, מודל ייחודי לטיפול בנפגעות פגיעה מינית באמצעות קבוצות יוגה-שיחה. קבוצות המשלבות יוגה ושיחה קבוצתית טיפולית. בשנת 2018 פתחנו הכשרה ראשונה של מטפלות ומורות ליוגה להנחיית קבוצות אלו. בימים אלו אני בעיצומה של העשרה שניה למטפלות ומורות ליוגה לעבודה עם פוסט טראומה.

מלמדת יוגה באופן פרטני   נשים שעברו פגיעה מינית או יוגה  לדימוי גוף מורכב

 לצפייה בסילבוס – לחצו כאן.

יפורסם

דמי טיפול ורישום: 90 ש"ח

שכר לימוד: 7,990 ש"ח לכל שנת לימודים

ניתן לשלם בשבעה תשלומים.

  • שתי שנות תרגול ביוגה לכל הפחות, שנעשו תחת הדרכת מורה ליוגה.
  • ראיון קבלה
  • אישור רפואי מרופא המשפחה המעיד על מצב בריאות תקין.